Motocykle BMW

Motocykl BMW R1200GS - model 2004, 2005, 2006 - opis i dane techniczne

naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
HISTORIA
  • Wraz z prezentacją modelu R 80 GS, w sierpniu 1980 roku, koncern BMW AG otworzył nowy segment rynku - motocykli enduro o wysokiej pojemności (dotychczas motocykle uterenowione były jednocylindrowymi maszynami, a pojemności rzadko przekraczały 500 ccm). BMW wprowadziło w tym okresie pierwsze tak potężne enduro. 50 konny dwucylindrowy boxer o pojemności 800 ccm i jego jednoramienny wahacz typu MONOLEVER otworzył nie tylko nową gałąź rynku, ale stworzył cały trend, który wkrótce przeniósł się również na innych producentów motocyklowych.

naciśnij aby powiększyć

  • Motocykle BMW serii GS znane są również w świecie dzięki swej wytrzymałości i sportowemu charakterowi: Francuz Hubert Auriol na motocyklu BMW R 80 GS w 1981 i 1983 roku wygrał najtrudniejszy długodystansowy rajd - Rajd Paryż-Dakar. Podobnego wyczynu dokonał w tej morderczej imprezie w latach 1984 i 1985 Belg Gaston Rahier.
  • Dokładnie 13 lat po premierze R 80 GS, w roku 1993 Niemcy pokazali nowy, mocniejszy model R 1100 GS, motocykl, który zapanował na rynku motocykli enduro do lata 1999. W tym okresie wyprodukowano 45 000 sztuk motocykli serii GS.
  • Pod koniec 1999 roku wprowadzono do sprzedaży nową, największą dotąd maszynę enduro - R 1150 GS, który w roku 2000 okazał się absolutnym hitem!
  • GS - pochodzi od słów Gelände/Strab e (teren/ulica), a dopisek Adventure oznacza przygodę. Nic zatem dziwnego, że motocykle tej serii stały się ulubionymi maszynami globetrotterów i podróżników jeżdżących po całym świecie w najgorszych nawet warunkach.
  • Idąc za ciosem, po uwzględnieniu uwag i życzeń podróżników, dla których domem jest motocykl, a całe swe życie mają w kufrach i własnej pamięci, firma BMW przygotowała znakomitą niespodziankę - BMW R 1150 GS Adventure.
  • W roku 2004 ukazuje się nowa generacja bawarskich boxerów a R1200GS jest jej pionierem.
  • W modelach 2006 wzmocniona tylną ramę. Widoczne jest to po prostej podstawce centralnej.

DANE TECHNICZNE

  • silnik 2 cylindrowy boxer o pojemności skokowej 1170 ccm i 4 zaworami na cylinder w układzie HC
  • chłodzenie olejowo powietrzne z płaszczem olejowym
  • moc maksymalna 100 KM przy 7250 obr/min
  • maks. moment obrotowy to 115 Nm przy 5500 obr/min
  • zasilanie wtrysk sekwencyjny sterowany przez BMS-K
  • liczba biegów - 6
  • masa motocykla z pełnym zbiornikiem paliwa to 225 kg, masa sucha to 199 kg (tyle co Ducati 999), masa dopuszczalna to 425 kg
  • wymiary: szerokość z lusterkami 915 mm, długość 2210mm, rozstaw osi 1519 mm

O MOTOCYKLU

  • BMW R1200GS wprowadza nową jakość w klasie turystycznych enduro. Jest to motocykl najbardziej zaawansowany technicznie pozwalający na eksplorację najdalszych zakątków naszego globu. Nowe R1200GS to wyższość w każdym względzie, wybitna wydajność i komfort nawet na najdłuższym tourne. To nowy wymiar pod względem dynamiki, zwinności, przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa.
  • Pierwszy kontakt z R1200GS nie pozostawia żadnych wątpliwości. Jest to całkowicie nowy motocykl, a jedyne co pozostało ze starego GS, to tylko ogólna koncepcja. Cel jaki stał przed ekipą BMW był jasny. Nowy motocykl musiał być lżejszy, mniej korpulentny i mocniejszy niż to było dotychczas.
  • W R1200GS zastosowano kilka zupełnie nowych nie spotykanych jeszcze w konstrukcjach motocyklowych rozwiązań. Szczegółową cechą nowego boksera BMW jest wałek wyrównoważający napędzany przekładnią zębatą 1:1 od wału korbowego. Wiruje on zatem w przeciwną stronę co wał korbowy. Jego oś jest chytrze schowana w wydrążonym wałku pośrednim a ciężary znajdują się na obu jego końcach. Jest to pierwszy silnik typu boxer, w którym zastosowano wałek wyrównoważający. Konstruktorzy zyskali przez to rozwiązanie wygładzenie wibracji. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik w idealnie łagodny sposób wchodzi na obroty. Jego praca jest gładka i pozbawiona wibracji. Teraz lżejszy a mocniejszy bo 100 konny silnik z łatwością wkręca się do 7500 obr./min chociaż równie dobrze może pracować niewiele powyżej 2000obr./min znosząc jazdę w ruchu ulicznym na 6 biegu. Swą maksymalną moc osiąga przy 7250 obr./min przy potężnym momencie obrotowym 115Nm, który osiąga przy 5000 obr./min. W porównaniu do poprzednika moc podniesiono o 18% a spalanie obniżono o 8%.
  • Nowe głowice ze zmienionym kształtem żeber chłodzących. Zwiększono w nich średnicę zaworów a odprowadzenie ciepła ma poprawić zastosowanie zaworów wydechowych napełnionych metalicznym sodem. W każdej z głowic znajdują się po dwie świece zapłonowe - jest to układ Twin-Spark. Mało kto wie, że widoczna w silnikach typu boxer chłodnica oleju nie chłodzi tylko oleju z miski olejowej. Olej w układzie smarującym jest równocześnie płaszczem olejowym dla cylindrów i miejsc najbardziej narażonych na wysokie temperatury spalania. Wyfrezowane w cylindrach i silniku tunele są wypełnione olejem silnikowym, który wprawiony w ruch przez pompę roznosi ciepło po całym silniku i chłodnicy. Praktyczne testy na alpejskich drogach wykazały, że podczas 20 minutowego postoju na biegu jałowym w 30 stopniowym upale temperatura silnika wzrosła zaledwie o 20% i ustabilizowała się na tym poziomie. Taką samą konstrukcję miały pozostałe boxery z serii 1150.
  • Sterowaniem pracy silnika zajmuje się nowy układ BMS-K (BMW Motor Steureung - Kompakt), który spośród wielu czujników korzysta w swej pracy z czujnika spalania detonacyjnego. Czujnik ten pozwolił podnieść stopień sprężania do granicy spalania detonacyjnego przy jednoczesnej kontroli jego progu. W razie spalania stukowego automatycznie przeprogramowuje zapłon i wtrysk niwelując stukowe spalanie. W starych silnikach generacji 1150 aby silnik mógł pracować na niskooktanowych paliwach (np. w Maroko) należało wymienić odpowiedni przekaźnik. W modelu R1200GS spalanie stukowe jest kontrolowane przez BMS-K, co oznacza, że nie musimy zważać na jakim oktanie jedziemy bo dba o to komputer. Jedynym efektem pracy na gorszym paliwie może być minimalny spadek mocy. W skład BMS-K wchodzą także dwie sondy lambda osobne dla każdego z cylindrów. Ponieważ paliwo do gardzieli ssących wtryskiwane jest tylko podczas suwu ssania i tylko w odpowiednim cylindrze - mamy więc do czynienia z sekwencyjnym wtryskiem paliwa.
  • Nowością jest zastosowanie całkiem nowej 6 stopniowej skrzyni biegów z kołami zębatymi o skośnym zazębieniu co znacznie poprawiło sposób jej pracy. Została znacznie wyciszona praca i poza lekkim kliknięciem przy wrzuceniu pierwszego biegu nie towarzyszą jej żadne dodatkowe odgłosy, a przy tym ruch dźwigni i wymagana do włączenia biegu siła są płynne i łatwo wyczuwalne. Dodatkowym atutem jest jej bezobsługowość. Wymianę oleju w skrzyni producent zaleca co 40 tys. km.
  • Rewolucyjnym rozwiązaniem w konstrukcji motocykla jest zastosowanie jednoprzewodowej instalacji elektrycznej SWS (Single Wire System) oparta na technologii CAN-bus (Controller Area Network). Istota działania systemu oparta jest na dwukierunkowym przesyłaniu sygnałów pomiędzy pięcioma sterownikami połączonymi jednym przewodem. W jej skład wchodzą: zestaw wskaźników, układ zarządzający pracą silnika, sterowanie ABS, centralka sterowania odbiornikami prądu i alarm z immobilizerem. Zaletą jest możliwość szybkiego samodiagnozowania się instalacji elektrycznej, łatwość jej rozbudowy, uproszczenie wiązek, które przy rozbudowanych układach sterujących pracą silnika stają się coraz grubsze a także mniejsze ryzyko pomyłki przy montażu motocykla. Wszystkie złącza są hermetyzowane co zabezpiecza je przed uszkodzeniem pod wpływem wilgoci. System elektryczny nie zawiera obecnie bezpieczników a specjalne układy przeciążeniowe, które wyłączają przeciążone sekcje. Po jakimś czasie próbują przywrócić wyłączoną sekcję i jeśli nadal jest uszkodzona dają sygnał do kontrolki o wystąpieniu błędu.
  • Duży nacisk położono na detale, które zostały zaprojektowane tak aby razem z ciałem kierowcy komponowały zamknięty związek funkcji. Zbiornik wykonany z tworzyw sztucznych jest nie tylko pojemnikiem na paliwo ale jego kształt jest także wysoce znaczącą cechą pozycji kierowcy i całkowitego wyglądu motocykla. Węższy zbiornik i pozycja za kierownicą pozwalają mocniej dociążyć przednie koło sprawiając, że nowy GS wyjeżdża bez problemu z takich opresji, w które stary z trudem wjeżdżał i możemy mocniej wykorzystać możliwości motocykla w jeździe offroad czy stojąc na podnóżkach.
  • Boczne panele na zbiorniku, o które z reguły kierowca szoruje kolanami, wykonane są ze specjalnie spreparowanego aluminium a kierownica tak jak w wyczynowych enduro wygięta jest z rur o zmiennej średnicy przekroju.
  • Wysokość siodła można ustawić na poziomie 840 lub 860 mm jednak dzięki większemu podcięciu w przedniej jego części kierowcy łatwiej jest dosięgnąć stopą ziemi. W opcji dostępne jest siedzenie dla niskich osób o nieregulowanej wysokości 820 mm oraz dla wysokich o regulowanej wysokości 880/900 mm.
  • Uwagę przyciągają podwójne, nieco wyłupiaste reflektory i ukształtowanie przedniego błotnika, dzięki którym oglądany z przodu R1200GS przypomina "zezowatego nosorożca"
  • Powiększona szyba ma regulacje położenia. Dopasowuje się do pięciu różnych kątów, które załatwiają dwa pokrętła. Wrażenie robią dwa pałąki - jeden ochraniający ukrytą w górnym błotniku chłodnicę oleju i drugi zabezpieczający zestaw wskaźników przed uszkodzeniem. Zgrabny tył motocykla to stelaż przygotowany pod montaż kufrów bagażowych. Ich konstrukcja zadziwia swoją funkcjonalnością. Jednym ruchem ręki możemy powiększyć objętość kufra z 37 na 46 litrów. Równie łatwy w obsłudze okazuje się system zamków i blokad umożliwiający odpięcie kufrów. Po zdjęciu siodła dla pasażera ukazuje się bagażnik biegnący na tym samym poziomie co górna krawędź kufrów. Można na nim zainstalować topcase lub położyć większy gabarytowo bagaż a topcase przymocować do tylnego bagażnika.
  • Motocykl wyposażony jest w zintegrowany z kluczykiem immobilizer i całkiem nowe przełączniki na kierownicy. Ich obsługa jest łatwiejsza a działanie pewniejsze. Zmniejszono również średnicę gryfu kierownicy, co pozwala pewniej uchwycić kierownice dla osób z mniejszymi dłońmi. Do standardowego wyposażenia należy ciekłokrystaliczny ekranik zastępujący dotychczasowy wyświetlacz FID. Nowy ekranik oprócz zmienionej nazwy IFS (Info Flat Screen) ma również wiele nowych funkcji. Oprócz ikonek symbolizujących diagnozowane układy motocykla, pokazuje poziom paliwa, temperaturę silnika, godzinę, wrzucony bieg, licznik kilometrów, a w razie jazdy na rezerwie - liczbę kilometrów do przejechania na pozostałym paliwie.
  • Nabywcy R1200GS maja do wyboru dwa rodzaje kół: odlewy z wysokowytrzymałego aluminium lżejsze od wcześniejszych o 270 g lub koła szprychowe lżejsze o 760g. Obręcze aluminiowe posiadają pięć podwójnych szprych i odznaczają się mniejszą wagą, dłuższą żywotnością i mniejszą podatnością na odkształcanie się.
  • Co ucieszy użytkowników tego motocykla zakres wysokosci siedzenia wynosi od 820 do 900 mm. W palecie występują 3 rodzaje siedzenia. Siedzenie niskie dostępne w opcji bez możliowości regulacji - 820 mm, siedzenie standardowe 840/860 mm oraz siedzenie dla wielkoludów o regulowanej wysokości 880/900 mm. Regulacji dokonuje się przez prostą zmianę położenia bolca mocującego w samym siedzeniu.
  • Zbiornik paliwa zmniejszono do 20 litrów, jednocześnie obniżając spalanie do 4,1 litra przy prędkości 100 km/h.
  • Prędkość maksymalna jest wyższa od modelu 1150GS i wynosi teraz 208 km/h (mierzone radarowo)
  • Dzieki 100 konnemu silnikowy motocykl przyspiesza wręcz brutalnie i tylko jego wygląd świadczy, że jest to motocykl enduro - czas do setki to obecnie 3,4 sekundy!

ZAWIESZENIE I HAMULCE

  • Silnik jest zasadniczym elementem struktury nośnej podwozia. Do niego przykręcone są obie (przednia i tylna) ramy pomocnicze. Wahacz łożyskowany jest w tylnej ramie. Zwraca uwagę nowy kształt wahacza Telelever. Teraz jego konstrukcję zmodernizowano, wyraźnie widoczny jest jego nowy "łódeczkowaty" kształt, który pozwolił obniżyć mocowanie przedniego amortyzatora i całkowicie eliminuje zjawisko nurkowania podczas hamowania.
  • W porównaniu do R1150GS zwiększono średnice rur z 35 na 41 mm.
  • Charakterystyczną cechą napędu jest tylny wahacz Paralever, którego zadaniem jest niwelowanie niekorzystnego dla prowadzenia motocykla efektu reakcji wału na zmianę obciążenia. Efekt ten objawia się unoszeniem bądź nurkowaniem motocykla przy dodawaniu lub ujmowaniu gazu. Zastosowanie nowego przegubu miedzy ramieniem wahacza a obudową przekładni głównej wraz z dodatkową dźwignią przenoszącą moment sił na ramę pozwoliło go wydatnie zredukować. Amortyzator tylny jest amortyzatorem typu WAD - samousztywniający. Skok przedniego wahacza to 200 mm.
  • Z przodu tradycyjnie już telelever z centralnym amortyzatorem. Skok 190 mm.
  • Wysoka dynamika jaką gwarantuje silnik w połączeniu z doskonale dopasowanym podwoziem sprawia, że za kierownicą nowego GS nie sposób się nudzić. Wysokość prześwitu sprawia, że możliwości przechylania się w zakrętach są imponujące. Nowe BMW prowadzi się stabilnie w każdych warunkach drogowych niezależnie od tego czy jest to 160 km/h na szutrze czy 200km/h po asfalcie.
  • Równie przekonujące są hamulce systemu EVO - półzintegrowane ze wspomaganiem siły hamowania wyposażone w ABS. Jego znaczenia nie sposób przecenić zwłaszcza jeśli chodzi o jazdę po mokrej nawierzchni.
  • Dzięki przełącznikowi na kierownicy można go np. przed wjazdem na szutry dezaktywować. Półzintegrowany tzn. dzwignia hamulca na kierownicy uruchamia także tylny zacisk. Nożna dźwignia działa tylko na tylne koło pozwalając na typowe dla enduro wykorzystanie tylnego hamulca.

ZAWIESZENIE I HAMULCE

  • Hamulce EVO BMW, w które jest wyposażony pojazd - są stosowane tylko w linii motocykli sportowo-turystycznych oraz dwucylindrowych enduro (R1150R/R1150R Rockster, R1100S, R1150RS, R1150GS/R1150GS Adventure, K1200RS). Jako ciekawostkę podamy, że istnieje też system ABS III - zintegrowany, który niezależnie od naciskanej dzwigni zawsze uruchamia hamulce obu kół. Stosowany jest tylko w motocyklach turystycznych.

Podobne rozwiązanie było już znane z motocykli Honda pod nazwą DUAL-CBS. System BMW jest jednak bardziej zaawansowany, dlaczego przedstawiamy poniżej:

  • System DUAL-CBS jest systemem hydrauliczno-mechanicznym o skomplikowanej budowie z systemem rurek i wężyków. System BMW jest zamknięty w jednej małej, zwartej obudowie i waży wraz z hydrauliką, elektroniką oraz czujnikami na kołach tylko 4,36 kg.
  • System ABS III jako jedyny oferuje wzmocnienie siły hamowania (wspomaganie) przez serwo elektryczne. Pozwala to na szybsze uzyskanie maksymalnej siły hamowania podczas hamowania awaryjnego. Wystarczy, że będzie włączona stacyjka a system wspomagania jest aktywny. Sceptycy zapytają po co mi wspomaganie hamulca w motocyklu? Gdy hamujemy awaryjnie największym naszym wrogiem jest czas, w którym uzyskamy maks. siłę hamowania, dzięki takiemu "wspomaganiu" czas jest skrócony do min. Dla porównania - 0.1 sekundy szybsza reakcja motocyklisty jadącego z prędkością 100 km/h oznacza skrócenie drogi hamowania aż o 3 metry!!! Ilu z nas zabrakło właśnie te 3 metry???
  • Kolejną innowacją wyprzedzającą technologię DUAL-CBS jest inteligentny, sterowany cyfrowo rozdział siły hamowania na przód i tył. Wiadomo, że rozdział ten zależy od siły nacisku na dzwignię hamulca a także od masy pojazdu (solo czy z bagażami) oraz od stanu nawierzchni. Procesor cały czas diagnozuje te parametry i w zależności od sposobu hamowania rozdziela ją od 50 / 50% nawet do 80 / 20% (przód tył). Taka adaptacja systemu hamowania w jednośladach jest absolutną nowością na skalę światową.
  • Autodiagnostyka systemu hamulcowego i ABS-u jest kolejną z cech przewyższających technologię Hondy. Przy każdym włączeniu stacyjki następuje autodiagnoza systemu ABS, wspomagania i układu hamulcowego. Mrugająca kontrolka ABS oznacza prawidłowe działanie wszystkich systemów, zgaśnie ona automatycznie po przejechaniu kilkunastu metrów (testowanie czujników w kołach). Jeśli natomiast kontrolka mruga bardzo szybko i nie gaśnie po przejechaniu kilkunastu metrów oznacza uszkodzenie ABS-u. Należy się wtedy zatrzymać, wyłączyć stacyjkę i ponowić uruchomienie. Jeśli błąd będzie się ponawiał należy udać się do autoryzowanego serwisu BMW. Trzeba zauważyć, że nawet podczas awarii systemu ABS hamowanie jest możliwe, jednakże przy zwiększonej sile nacisku na dźwignie hamulca (nie działa wspomaganie).

Celowość zakupu ABS-u? Odpowiadając bardzo krótko, kwota jaką należy zapłacić za ABS (jeśli nie jest montowany seryjnie) jest najczęściej drobnostką w porównaniu z kwotą za naprawę motocykla po wypadku, gdyż zabrakło nam tych magicznych "3-metrów". Uszkodzenie ciała przy ew. wypadku jest jednak niewymierne.

naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
Kufry typu VARIO, pozwalają na regulację pojemności. W pozycji
miejskiej optymalnie jest aby były jak najmniejsze, aby móc się
prześlizgnąć między samochodami w korkach, natomiast przy
wyjeździe poza miasto jednym przesunięciem dzwigni powiększamy
kufry o dodatkową "ukrytą" pojemność. Kufry mają odpowiednio
pojeności: lewy 29-38 litrów, prawy 37-46 litrów, topcase 37-46 litrów.
Kufry przes swoją regulację nie są jednak w 100% hermetyczne.
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
Zupełnie zmieniony cockpit zawiera teraz więcej informacji oraz zupełnie
przebudowane wskaźniki - ciekawostką jest wyświetlanie zasięgu
podczas jazdy na rezerwie.
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
Nowy GS wyposażony jest standardowo w felgi aluminiowe lżejsze od
poprzednich o 260g (przód) oraz 460g (tył). Felgi szprychowe można
jednak zamówić jako opcja.
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć naciśnij aby powiększyć

ZAWIESZENIE I HAMULCE

  • 3 drożny, regulowany katalizator z sondą lambda - seryjnie
  • gniazdo diagnostyczne MoDiTeC - seryjnie
  • 1 kluczyk do wszystkich zamków - seryjnie
  • system antynurkujący - seryjnie
  • światła awaryjne z blokadą niepowołanego włączenia - seryjnie
  • wysoka regulowana szyba - seryjnie
  • napęd wałem kardana - seryjnie
  • elektroniczny immobilizer w kluczyku - seryjnie
  • siedzenie z regulacją wysokości - seryjnie
  • ABS III półzintegrowany z możliwością wyłączenia - seryjnie
  • ciekłokrystaliczny wyświetlacz "Info Flat Sreen" - seryjnie
  • koła ze stopu aluminium - seryjnie
  • jednoprzewodowa instalacja elektryczna SWS - seryjnie
  • układ zasilania BMS-K (wtrysk sekwencyjny) - seryjnie
  • podgrzewane manetki - opcja
  • ochraniacze na dłonie - opcja
  • skrzynia biegów enduro - opcja
  • chromowana rura wydechowa - opcja
  • sportowe zawieszenie - opcja
  • białe kierunkowskazy - opcja
  • niskie 820, lub wysokie siedzenie 880/900 mm - opcja
  • podstawka centralna - opcja
  • koła szprychowe - opcja
  • ogumienie enduro - opcja
  • blokada na tarcze z alarmem XENA - opcja
  • stelaże do kufrów bocznych - opcja
  • 3 kufry VARIO z regulowaną pojemnością (29-46 litrów) - opcja
  • gmole (osłony rurowe) - opcja
  • ochraniacze na cylindry (cylinderschutz) - opcja
  • system alarmowy - opcja
  • system wydechowy REMUS + CHIP - na zamówienie
  • system nawigacji - na zamówienie
  • dodatki i tuning TOURATECH

naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
Nowa skrzynia biegów nie zacina się, nie ma szarpnięć ani głośnych "kliknięć" - wszystko to dzięki zupełnie nowej konstrukcji oraz ukośnymi zębom.
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
Przebudowany telelever, który dzięki swojej genialnej konstrukcji całkowicie eliminuje efekt nurkowania oraz reakcje na koleiny jest teraz odchudzony i ułożyskowany w ramie a nie bloku silnika. Pojazd dzięki temu jest jeszcze bardziej sztywny i nie przenosi już tylu drgań od silnika.
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
Zupełnie nowy paralever na pierwszy rzut oka jest odwrócony - cel? większy prześwit motocykla i w ekstremalnych sytuacjach brak możlwiości uderzania wałem o przeszkodę.
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
Nowy GS jest jak wszystkie boxery od roku 2003 seryjnie wyposażony w system TWIN-SPARK, czyli 2 świece na cylinder czyli mniejsze spalanie, mniej drgań, większa niezawodność.
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć

Aktualizacja z dnia 05.04.2006