Motocykle BMW

Motocykl BMW F650CS Scarver - model 2000, 2001, 2002, 2003 - opis i dane techniczne

HISTORIA

  • Już od kilku lat BMW AG pracowało nad lekkim motocyklem o przeznaczeniu miejskim. Po premierze w roku 2000 motocykla F650GS, lekkiego enduro, które spotkało się z wielkim uznaniem wśród klientów zdecydowano o poszerzeniu oferty o motocykl miejski F650CS.
  • Mimo widocznej tendencji na rynkach motocyklowych w zakupie coraz większych pojemności i mocy, niezmienny pozostaje segment rynku zainteresowany lżejszymi lecz równie dynamicznymi motocyklami. Pojazdy takie są adresowane do wszystkich tych, którzy potrzebują szybko przemieszczać się w mieście oraz dla ludzi stawiających pierwsze kroki motocyklowe. Oficjalna premiera tego modelu odbyła się w Berlinie w sierpniu 2001 roku.
  • CS - pochodzi od słów City/Strab e (miasto/ulica)
  • W roku 2004 wyszedł następca tego modelu F650CS Scarver II lub jak kto woli F650CS Scarver FL- motocykl identyczny z poprzednim lecz po malym faceliftingu.

O MOTOCYKLU

  • Silnik 1 cylindrowy, chłodzony cieczą, 4 zawory w systemie DOHC, wtrysk paliwa kontrolowany przez BMS (BMW Motor Steuerung). Moc jaką uzyskuje motocykl z 652 ccm to 50 KM przy 6800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 62 Nm przy 5500 obr./min. Pojemność układu smarowania została zwiększona o 0,2l w stosunku do F650GS i wynosi obecnie 2,5l
  • Przyspieszenie do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy oddaje typową dla BMW charakterystykę silnika - "moc już w niskich zakresach obrotów". Prędkość maksymalna to 175 km/h.
  • Głowica została przebudowana pod kątem momentu i mocy. Dzięki centralnemu umieszczeniu świecy zapłonowej w komorze spalania - poprawiła się charakterystyka spalania. Zapobiega to złemu wykorzystaniu powstałych ciśnień i temperatur czyli w skrócie zoptymalizowaniu spalania. Głowica powstała na bazie doświadczeń sportowego silnika samochodowego BMW M3.
  • Sprzęgło mokre z 8-ma płytkami pozwoliło na idealną pracę przy zmniejszonej sile na dzwigni kierownicy. Sterowanie cięgnem stalowym.
  • Chłodzenie silnika - cieczą, przez przebudowany system chłodzący ze zmniejszoną chłodnicą, wydajniejszą pompą wodną i termostatem pozwala na "katowanie" motocykla bez niebezpieczeństwa przegrzania.
  • Skrzynia biegów 5-cio stopniowa, idealnie zapewnia wkleszczanie i wykleszczanie biegów. Również znalezienie biegu jałowego nie sprawia żadnych problemów.
  • Napęd tylnego koła ku zaskoczeniu fanów BMW za pomocą paska zębatego, pozwoliło zmniejszyć masę motocykla oraz wprowadzić bardziej miękki sposób oddawania mocy.
  • Nowy system sterowania silnikiem BMS (BMW Motor Steuerung) oprócz tradycyjnej już funkcji sterowania zapłonem, wtryskiem, ABS-em oraz kontroli katalizatora posiada również system automatycznego uruchamiania zimnego silnika - co dla użytkownika oznacza brak dźwigni ssania, optymalną pracę silnika, optymalne spalanie paliwa przy pierwszych metrach jazdy oraz niemożność zalania świecy zapłonowej, nakładania nagaru i przegrzania silnika. BMS jest oczywiście w pełni kompatybilny z systemem diagnostycznym MoDiTeC, umożliwiającym szybkie wykrycie i usuniecie usterki a także możliwość regulacji parametrów silnika przy użyciu specjalnego komputera. Dla klienta oznacza to krótki termin ew. naprawy, mniejsze koszty i szybsze wykrycie nieprawidłowości o których jeszcze nikt nie wie. System taki nie ma jeszcze odpowiednika u konkurencji!
  • Minimalne zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h wynosi tylko 3,0 litra na 100 km.
  • F650CS na życzenie można wyposażyć w system ABS i co należy tutaj podkreślić inni producenci w swoich odpowiednikach nie zapewniają takiej opcji. Nowy ABS waży tylko 2,5 kg!
  • Seryjnie nowy CS wyposażono w 3-drożny, regulowany katalizator z sondą lambda, którego u konkurencji także nie znajdziemy.
  • System wydechowy jest całkowicie nowy. Motocykl posiada tylko 1 tłumik umieszczony po lewej stronie motocykla. Wykonano je ze stali szlachetnej.
  • Siedzenie jednoczęściowe, pokryte specjalnym tworzywem antypoślizgowym, w kolorze czarnym lub pomarańczowym. Wysokość siedzenia 780 mm.
  • Podnóżki kierowcy wykonane z metali lekkich z gumową nakładką, zabezpieczone przed złamaniem i wyposażone w specjalne "kolce" sygnalizujące maksymalne pochylenie pojazdu. Podnóżki pasażera również z zabezpieczeniem przed złamaniem z gumową nakładką są przykręcone do 2 prętów.
  • Dla podniesienia bezpieczeństwa, poprawienia manewrowości i stabilności jazdy obniżono punkt ciężkości motocykla przez umieszczenie zbiornika na 15 litrów paliwa pod siedzeniem kierowcy. Zbiornik wykonano z tworzywa sztucznego co poprawiło trwałość na ew. uderzenia, zmniejszyło masę i zapobiega nagrzewaniu i przenoszeniu drgań. Wlew paliwa zaopatrzony w Roll-Over-Ventil znajduje się pomiędzy kierowcą a pasażerem po prawej stronie motocykla. Jest umieszczony w taki sposób aby siedzący kierowca mógł uzupełnić zbiornik bez konieczności zsiadania i ściągania ew. torby ze zbiornika paliwa. Testowane w praktyce bardzo ergonomiczne rozwiązanie! Rezerwa wynosi ok. 4 litry i jest sygnalizowana kontrolką na desce rozdzielczej.
  • Cockpit o nowoczesnym, estetycznym wyglądzie posiada obrotomierz, prędkościomierz, cyfrowy zegarek, cyfrowy licznik kilometrów oraz szereg wskaźników. Przycisk do włączenia grzania manetek znajduje się na kierownicy po prawej stronie.
  • Jeden kluczyk do stacyjki, wlewu paliwa, zestawu nazbiornikowego i blokady kierownicy dba o komfort dla zapominalskich.
  • Kierownica wykonana ze stalowej rury w koloże srebrnym ma szerokość 824 mm i jest bardzo wygodna nawet przy dłuższej jeździe. Wszelkie przyciski na kierownicy są ergonomicznie rozmieszczone i mają 2 kolory: czerwone - przyciski bezpieczeństwa (awaryjny wyłącznik zasilania, kierunkowskazy, sygnał) oraz przyciski uzupełniające: szare (przełącznik świateł mijania/drogowe, start, sygnał świetlny, ew. grzane manetki).
  • Światło przednie zostało całkowicie przebudowane i ma obecnie kształt "oczu" - dwie lampy soczewkowe i pomiędzy mały trójkącik (światła pozycyjne). Światła H1/H3 55/55. Światło tylne również nowej konstrukcji umieszczone zaraz za kanapą. Światła w tym modelu są automatycznie włączane przy przekręceniu kluczyka stacyjki. Akumulator 12V, 12Ah
  • Rama motocykla jest całkowicie nowa. Silnik jest podwieszony na 5 śrubach. Główka ramy oraz ułożyskowanie tylnego wahacza są połączone odcinkiem ramy w linii prostej! Daje to maksymalną stabilność ramy. Dodatkowo dla ochrony silnika i usztywnienia go w ramie pod silnikiem biegną 2 dokręcane belki z ochronną pokrywą od spodu.
  • Tylne koło wykonano z metali lekkich, średnica 17'', ogumienie 160/60/17. Przednie koło również z metali lekkich o średnicy 17'' - ogumienie 110/70/17. Zalecane ciśnienie 2.2/2.5 bar (przód/tył)
  • Masa motocykla gotowego do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa wynosi 189 kg. Maksymalne obciążenie motocykla to 370 kg.
  • Rozstaw osi 1493 mm, przegląd do 1000 km potem co 10 000 km na zmianę przegląd/inspekcja.
  • zalecane świece zapłonowe NGK DR8EB
  • Z nowości w tej klasie motocykli są aluminiowe, profilowane felgi (3 ramienne) oraz widoczny schowek z miejscu, gdzie wszystkie motocykle mają zbiornik paliwa. Z uwagi na fakt, że tym modelu zbiornik został przeniesiony pod siedzenie miejsce pomiędzy kierowcą a kierownicą można było wykorzystać jako "nośnik" - wgłębienie z zaczepami. Tutaj w zależności od potrzeb można założyć mały plecaczek, zamykany schowek, zamykany schowek z zestawem audio lub specjalny uchwyt na kask. Dodatkowo po bocznych stronach tego wgłębienia znajdują się 2 relingi pomocne w zaczepieniu np. expandera lub miejsce złapania się pasażera.
  • Za siedzeniem znajduje się stelaż pod topcase
  • W tym modelu jako absolutną nowość zastosowano pojedynczy wahacz tylni z centralnym amortyzatorem. Przekazanie napędu odbywa się za pomocą paska zębatego (Polychain 11M-1892-26), natomiast tarcza hamulca tylnego jest umieszczona w centralnym miejscu tylnej piasty.

ZAWIESZENIE i HAMULCE

  • Przednie zawieszenie to podwójne, wzmocnione teleskopy. Dzięki znacznie zmniejszonej wadze motocykla można było zastosować to rozwiązanie bez pogorszenia właściwości trakcyjnych. Motocykl prowadzi się pewnie, bez zbędnych drgań, skok przedniego zawieszenia 125 mm.
  • Tylny pojedynczy wahacz z centralnym amortyzatorem olejowo-gazowym. Skok 120 mm.
  • Hamulec przedni BREMBO, 1 tarczowy o przekroju tarczy 300 mm, z 2 tłoczkowym, pływająca tarcza.
  • Hamulec tylny BREMBO, 1 tarczowy o przekroju tarczy 240 mm, z 1 tłoczkowym zaciskiem.

WYPOSAŻENIE

 

 

  • 3 drożny, regulowany katalizator ze sondą lambda - seryjnie
  • gniazdo diagnostyczne MoDiTeC - seryjnie
  • 1 kluczyk do wszystkich zamków - seryjnie
  • automatyczne ssanie - seryjnie
  • cyfrowy zegarek i licznik kilometrów - seryjnie
  • podstawka boczna z odcięciem zapłonu - seryjnie
  • stelaż pod topcase - standard
  • szyba przednia - standard
  • ABS - opcja
  • podgrzewane manetki - opcja
  • wersja zdławiona 34 KM - opcja
  • światła awaryjne - opcja
  • frontbag (torba przednia) - opcja
  • kufer przedni - opcja
  • zestaw audio - opcja
  • expander na kask lub bagaż - opcja
  • niskie siedzenie (750 mm) - opcja
  • redukcja mocy do 34 KM - opcja

AKCESORIA BMW I CZĘŚCI F650CS OFERUJE SKLEP BOXER-PARTS

 

DANE TECHNICZNE

silnik:

1 cylindrowy, 4-suwowy

chłodzenie:

wodne

pojemność cm3:

652

moc maks.:

50 KM/ 6800 obr/min

moment maks.:

62 Nm/5500 obr/min

rozrząd:

DOHC - 4 zawory

zasilanie:

wtrysk - BMS

liczba biegów:

5

hamulec przód:

BREMBO, 1 tarczowy, 2 tłoczkowy

hamulec tył:

BREMBO, 1 tarczowy, 1 tłoczkowy

masa z paliwem:

189 kg

masa dopuszcz.:

370 kg

szerokość z lusterkami:

915 mm

długość:

2142 mm

rozstaw osi:

1493 mm

wysokość siedziska:

780 mm

zbiornik paliwa:

15 l

zużycie paliwa:

3 l/100 km (przy 90 km/h)

prędkość maks.:

175 km/h

przyspiesz. (0-100 km/h):

5.1 s

przekazanie napędu:

pasek zębaty

koło tylne:

alu., 160/60 ZR 17

koło przednie:

alu., 110/70 ZR 17

 

nacisnij aby powiększyć nacisnij aby powiększyć nacisnij aby powiększyć

Aktualizacja z dnia 05.04.2006

 

 

 

 

nacisnij aby powiększyć
goldorange +
ciemnogranatowe
siedzenie

nacisnij aby powiększyć
belugablau +
ciemnogranatowe
siedzenie

nacisnij aby powiększyć
azurblau +
siedzenie w kol. sepia

nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć
nacisnij aby powiększyć