Motocykle BMW

Motocykl BMW F650GS DAKAR - model 2000, 2001, 2002, 2003 - 1, 2, 4 miejsca w rajdzie Paryż-Dakar 2000 - opis i dane techniczne

HISTORIA

  • Ideą koncernu BMW AG przy konstrukcji tego motocykla było motto "All-Terrain-Bike", czyli motocykl na każdy teren.
  • Mimo widocznej tendencji na rynkach motocyklowych w zakupie coraz większych pojemności i mocy, niezmienny pozostaje segment rynku zainteresowany lżejszymi lecz równie dynamicznymi motocyklami - szczególnie enduro. Właśnie tej klienteli koncern BMW AG wyszedł naprzeciw i wprowadził 1 cylindrowe, chłodzone cieczą, nowoczesne, wyczynowe enduro.
  • GS - pochodzi od słów Gelände/Strab e (teren/ulica), a słowo DAKAR ma sygnalizować o przeznaczeniu motocykla
  • Motocykl BMW 650 GS DAKAR swą hard-premierę rozpoczął rajdem Paryż-Dakar w roku 2000 i zgodnie z oczekiwaniami sprawdził się w 100% uzyskując 1,2 i 4 miejsce w klasyfikacji generalnej wśród motocykli. Kierowcami byli kolejno: 1-Richard Sainct na BMW F650GS, 2-Oscar Gallardo na BMW F650GS, 3-Jimmy Lewis na BMW R900RR oraz 4-Jean Brucy na BMW F650GS.

O MOTOCYKLU

 

  • wysokie siedzenie (870 mm). Motocykl ten zaleca się kierowcom powyżej 180 cm wzrostu.
  • ochraniacze na dłonie
  • prześwit 196 mm
  • nowa i wyższa czarna szyba z przodu.
  • ogumienie enduro.
  • przednie koło ma wielkość 1,6x21''. Ogumienie enduro, dętkowe 90/90/21.
  • przedłużony przedni błotnik (nakładka plastikowa).
  • dłuższa podstawka boczna
  • pozostałe dane zgodne z modelem F650GS

ZAWIESZENIE i HAMULCE

 

  • Przednie zawieszenie to podwójne, wzmocnione teleskopy. Dzięki znacznie zmniejszonej wadze motocykla można było zastosować to rozwiązanie bez pogorszenia właściwości trakcyjnych. Motocykl prowadzi się pewnie, bez zbędnych drgań, skok przedniego zawieszenia 210 mm i jest większe o 40 mm od wersji "cywilnej" - F650GS.
  • Tylny klasyczny wahacz podwójny z centralnym amortyzatorem olejowo-gazowym (oczywiście z możliwością płynnej regulacji twardości pokrętłem dostępnym po prawej stronie silnika oraz z możliwością regulacji tłumienia odbicia). Skok 210 mm i jest o 45 mm większy od F650GS.
  • Hamulec przedni BREMBO, 1 tarczowy o przekroju tarczy 300 mm, z 2 tłoczkowym, stałym zaciskiem.
  • Hamulec tylny BREMBO, 1 tarczowy o przekroju pływającej tarczy 240 mm, z 1 tłoczkowym zaciskiem.

WYPOSAŻENIE DODATKOWE

 

  • podgrzewane manetki - wymagany dodatkowo mocniejszy alternator 700 W i akumulator 19 Ah.
  • gmole na silnik
  • system alarmowy BMW

TUNING fotografie i ceny dostępne w dziale SKLEP (poniższe pozycje zamówisz u nas)

  • zbiornik 39 litrów (przebudowa) - TOURATECH
  • podwójne światło przednie
  • stalowe przewody hamulcowe
  • osłony silnika z aluminium lub kevlaru - TOURATECH
  • dodatkowe lampy boczne xenon
  • błotniczek przedni
  • pakiet supermoto
  • centralny podstawek
  • system podnóżków rally
  • gmole na silnik - TOURATECH
  • gmole na zbiornik paliwa
  • zakluczany korek wlewu paliwa
  • podwyższenie kierownicy
  • siedzenie rally - niskie, zwykłe i wysokie
  • Cockipit z tripmasterem
  • plecaki, tank bagi, kufry
  • profesjonalne systemy wydechowe LASER i SEBRING

AKCESORIA BMW I CZĘŚCI DO BMW F650GS Dakar OFERUJE SKLEP BOXER-PARTS

ARTYKUŁY W PRASIE

 

  • BMW Group News 1-2/2000
  • Świat Motocykli, 2000, nr 3
  • BMW Group News 3/2000
  • AutoBild nr 9-3. III.2000
  • Gazeta Poznańska 29.III.2000
  • Motocykl, 2000, nr 4
  • SUPER EXPRESS 10.IV.2000
  • BMW MAGAZYN, nr 2/2000

aktualizacja z dnia 06.01.2004

naciśnij aby powiększyć

nacisnij aby powiększyć
desertblau/auraweiss
+ czarne siedzenie
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
auraweiss + czarne
siedzenie
(model 2000)
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć
naciśnij aby powiększyć