Motocykle BMW

Motocykl BMW R850 , R1100R - model 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999 - opis i dane techniczne

HISTORIA
  • Po raz pierwszy zaprezentowano R 1100R w 1994 roku i ku radości koneserów nakedbik'ów jest w pełnym tego słowa znaczeniu rasowym przykładem
  • Motocykl ma również swojego "słabszego" brata z 850 cm silnikiem i poza innym silnikiem, praktycznie nie ma innych zmian w wyglądzie czy wyposażeniu
  • Do lata 1999 BMW wyprodukowało ponad 43 000 sztuk motocykli z końcówką "R". Olbrzymia popularność tego motocykla zadecydowała, że praktycznie od 1997 nie przechodzi on żadnych poważniejszych modyfikacji.

O MOTOCYKLU

  • Przód motocykla ma klasyczną, jedną, dużą lampę z chromowaną obudową
  • Owiewka zegarów (prędkościomierz, obrotomierz i zegar analogowy) jest z aluminium, natomiast półka trzymająca wskaźniki jest wykonana ze stali szlachetnej
  • Obudowa lusterek wstecznych oraz ciężarki na końcach kierownicy są chromowane, natomiast rączka hamulca i sprzęgła jak i tylny uchwyt pasażera, obudowa chłodnicy oleju są malowane na kolor srebrny
  • Podnóżki są napylane na kolor srebrny, po czym zeszlifowane
  • Tylna część ramy jest polerowana
  • Obudowa kierunkowskazów jest wyścielona jasnoaluminiowym lakierem
  • Jednostka napędowa popularnej "R"-ki bazuje w znacznym stopniu na znanym już silniku modelu R-1100 RS
  • Chłodzenie silnika tradycyjnie olejowo-powietrzne
  • Silnik 2 cylindrowy, z układem cylindrów typu BOXER, i 4-ema zaworami na cylinder
  • Pojemność skokowa 1085 ccm
  • Moc maksymalna silnika wynosi teraz 80 KM przy 6750 obr/min i 97 Nm przy 5250 (lub 70 KM przy 0 i 77 Nm przy 5500 obr./min)
  • Różnica pomiędzy R-850 R a modelem z 1100 ccm poza silnikiem polega jedynie na innym przełożeniu tylnego dyfra. W wersji 850 ccm wynosi 1:3,36 natomiast mocniejszy brat ma przełożenie 1:3,00
  • System zasilania jest kontrolowany przez MOTRONIC MA 2.2
  • Tradycyjnie już dla motocykli marki BMW, regulacje ustawień zaworowych, system zapłonu i wtrysku nie jest nastawiony na max. moc osiąganą przy ekstremalnie wysokich obrotach, lecz na dynamikę motocykla w niskich i średnich obrotach - czyli elastyczność
  • Układ wydechowy przejęto całkowicie z modelu R-1100 GS, wykonany jest z chromowanej stali szlachetnej. Charakterystyczna jest również, widoczna w motocyklach BMW, rurka interferencyjna, łącząca oba kolektory wydechowe, która zapewnia płynność ciśnień wyrzucanych z cylindra spalin.
naciśnij aby powiększyć

naciśnij aby powiększyć
Sondermodell

naciśnij aby powiększyć
grafit/frostblau

naciśnij aby powiększyć
grafit +
niebieskie siedzenie

naciśnij aby powiększyć
grafit +
czarne siedzenie

naciśnij aby powiększyć
grafit +
czarne siedzenie
naciśnij aby powiększyć
grafit +
czarne siedzenie
  • Sylwetka motocykla jest tak stylizowana, aby oprócz maksymalnej ergonomii i wygody nadać motocyklowi sylwetkę pałającą solidnością konstrukcji i promieniującą mocą
  • Bak paliwa o pojemności 21 litrów w tym około 4 litry rezerwy, jest wykonany z blachy stalowej
  • Siedzenia dzielone zapewniają odpowiednią wygodę i wystarczającą ilość miejsca dla kierowcy i pasażera. Wysokość siedzenia kierowcy jest regulowana skokowo 760/780/800 mm
  • Szersza (729mm), aluminiowa kierownica zapewnia lekkie prowadzenie i jest wyposażona w amortyzator skrętu
  • Masa motocykla gotowego do jazdy jest spora, lecz mimo to motocykl jest przyjazny w manewrowaniu - nawet w zatłoczonym mieście
  • Koła 3-szprychowe, aluminiowe zaimportowano z modelu R-1100 RS - na życzenie można zamówić koła szprychowe
  • Rączka hamulca regulowana w 4 pozycjach


ZAWIESZENIE i HAMULCE

  • Telelevers przejęto z R-1100 RS. Skok 120 mm
  • Tylne zawieszenie Paralever nie ma możliwości regulacji tłumienia odbicia (dostępne w motocyklach enduro), lecz wyłącznie twardości - w 7 pozycjach. Skok 135 mm
  • Przednie hamulce BREMBO przejęto również z modelu R-1100 RS
  • Tylne hamulce BREMBO przejęto z R-1150 GS. Hamulec tylny 1 tarczowy (stała tarcza), o przekroju tarczy 276 mm, z 2 tłoczkowymi zaciskami - pływającymi.

KOLORY MJ 2000

  • mysticrotmetalic + czarne siedzenie
  • graphitmetalic + merlenbalu lub czarne siedzenie
  • graphitmetlaic/frostbalumetalic z żółtymi liniami + czarne siedzenie
  • pazifikbalu + czarne siedzenie

WYPOSAŻENIE DODATKOWE

  • ABS - wymagany dodatkowo mocniejszy alternator 700 W i akumulator 19 Ah
  • transparentna szyba
  • regulowany katalizator
  • stelaż do kufra tylnego (góra)
  • stelaż do kufrów bocznych lub cały komplet kufrów ze stelażem
  • czarny kolor elementów silnika (Telelever, obudowa prądnicy, obudowa skrzyni korbowej i skrzyni biegów, doprowadzenie oleju do chłodnicy, system zasysający powietrze)
  • podgrzewane manetki - wymagany dodatkowo mocniejszy alternator 700 W i akumulator 19 Ah
  • mocniejszy alternator 700 W i akumulator 19 Ah
  • koła szprychowe
  • podwójne lakierowanie

AKCESORIA

  • kufry boczne
  • torby wewnętrzne do kufrów bocznych
  • ochraniacze na cylinder
  • system alarmowy

Aktualizacja z dnia 05.04.2006